Muğla’nın Yatağan ilçesine bağlı Nebiköy Mahallesi sınırları içerisinde bulunan çöplük alanda dün (23 Haziran) yangın başladı. İhbar üzerine bölgeye Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi ve Muğla Orman Bölge Müdürlüğü ekipleri sevk edildi.
Ekiplerin müdahalesi sonucunda yangın kontrol altına alınarak söndürüldü ve bölgede soğutma çalışmaları gerçekleştirildi.
Yatağan Belediyesi, yangın sonrası çöplük alan hakkında bir açıklama yayınladı. Açıklamada, alanın Belediye’nin yetki ve sorumluluğunda bulunmadığı belirtildi.
Sen de Gündem Fethiye'ye abone ol, gerçeğin yanında ol!
İlçede toplanan atıkların Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin Katı Atık Aktarma İstasyonu’na taşındığı ifade edilen açıklamada, “Bu nedenle eski depolama alanı Belediye’mizce kullanılmamaktadır” denildi.
Alana girişlerin kapalı olduğu ve alana atık dökmenin yasak olduğu vurgulanan açıklamada, şunlar söylendi:
“Çevre ve insan sağlığını korumak amacıyla alanın girişleri beton bariyerlerle kapatılmıştır. Vatandaşlarımızın bu alana atık dökmesi kesinlikle yasak olup, aksini yapanlar hakkında idari ve cezai işlem uygulanacaktır.”
Alanın rehabilitasyon sürecinin ise Türkiye Elektrik İletim A.Ş. (TEİAŞ) tarafında yürütüleceği ifade edildi ve şunlar söylendi: “Alanın orman arazisi olması ve enerji nakil hatlarına yakınlığı sebebiyle, kapatma ve rehabilitasyon çalışmaları Muğla Orman Bölge Müdürlüğü’nün kararıyla TEİAŞ tarafından yürütülecektir.”
