EBRD tarafından İngiltere’nin başkenti Londra’da 22-23 Haziran tarihlerinde “Geleceğe Yatırım, Herkes İçin Yeşil ve Dirençli Kentler İnşa Etmek” temasıyla Belediye Başkanları Konferansı düzenlendi.
Konferansa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras katılırken burada Mutabakat Anlaşması imzalandı. Anlaşma ile Muğla Büyükşehir Belediyesi, EBRD Yeşil Şehirler Programı’na katıldı.

Program kapsamında Muğla’nın çevresel sorunları ve iklim kaynaklı riskleri bilimsel yöntemlerle analiz edilerek öncelikli yatırım alanlarının belirleneceği bildirildi.
Sen de Gündem Fethiye'ye abone ol, gerçeğin yanında ol!
EBRD’nin uluslararası metodolojisi doğrultusunda Yeşil Şehir Eylem Planı hazırlanarak kentin çevresel performansının artırılmasının, iklim değişikliğine uyum kapasitesinin güçlendirilmesinin ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik yol haritasının oluşturulmasının sağlanacağı ifade edildi.
Ayrıca, çevre odaklı yatırımların uluslararası finansman kaynaklarıyla desteklenmesine de imkan sağlanacağı bildirildi.
“MUĞLA SU PROJESİ” ÖNCELİKLİ YATIRIM OLARAK BELİRLENDİ
Yeşil Şehirler Programı’nın öncelikli yatırımı olarak ‘Muğla Su Projesi’nin belirlendiği belirtilirken bu kapsamda Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme bölgelerindeki mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesinin planlandığı açıklandı.
Projenin su iletim ve dağıtım hatlarının yenilenmesi, DMA (District Metered Area) odalarının kurulması, sistemlerin SCADA (Denetleyici Kontrol ve Veri Toplama) altyapısına entegre edilmesi ve Topgözü Su Kaynağı’ndan yeni iletim hattı yapılması çalışmalarını kapsadığı ifade edildi.
Muğla Su Projesi için toplam 62,9 milyon avroluk finansman paketinin öngörüldüğü açıklanırken 10 milyon avroluk bölümün ise Clean Technology Fund (CTF) tarafından yüzde 1 faiz oranıyla sağlanmasının planlandığı bildirildi.

“2050 YILINA KADAR İKLİM NÖTR BİR KENT OLMA HEDEFİYLE ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRÜYORUZ”
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Konferans’ta yaptığı konuşmada; Muğla’nın iklim kriziyle mücadele, sürdürülebilir kentleşme ve çevre yatırımları konusunda yürüttüğü çalışmaları aktardı.
Kentin doğal zenginliklerini koruyarak geleceğe taşımayı hedeflediklerini ifade eden Aras, şunları söyledi:
“Muğla yaklaşık 1,1 milyon nüfusa sahip olmasına rağmen yıl içerisinde milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan önemli bir turizm kentidir. Bu durum, kentimizin su, enerji, ulaşım ve çevre altyapısında güçlü ve sürdürülebilir çözümler geliştirmesini zorunlu kılıyor. Bu nedenle elektrikli sistemlere geçişi yalnızca emisyonları azaltan bir araç olarak değil, aynı zamanda kentimizin dayanıklılığını artıran önemli bir dönüşüm süreci olarak görüyoruz. 2050 yılına kadar iklim nötr bir kent olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Yenilenebilir enerji ve enerji verimliliğine önem verdiklerini aktaran Aras, şu ifadelere yer verdi:
“Belediye binalarımızda enerji tüketimini azaltmaya yönelik çalışmalar yürütüyor, yenilenebilir enerji yatırımlarımızı artırıyoruz. Ulaşımda ve deniz taşımacılığında elektrikli sistemlere geçiş uygulamalarını yaygınlaştırırken su kaynaklarımızı korumaya yönelik projeleri de hayata geçiriyoruz. Özellikle turizm kentlerinde planlamaların yalnızca mevcut nüfusa göre değil, yoğun sezonlarda oluşan ihtiyaçlar dikkate alınarak yapılması gerektiğine inanıyoruz.”

