Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, sosyal medya hesapları üzerinden Muğla Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü bünyesindeki güneş enerjisi santralleri (GES) ile ilgili açıklama yayımladı.
“Enerjiyi tüketen değil, üreten bir Muğla!” başlığıyla yayınladığı açıklamada Aras, iki yeni tesisin daha eklendiğini ve GES sayısının 10’a çıktığını belirterek, şunları söyledi:
“45 günlük kısa bir sürede 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL’nin üzerinde tasarruf sağladık; aynı zamanda 3 bin 375 ton karbon salımının önüne geçtik.”
Sen de Gündem Fethiye'ye abone ol, gerçeğin yanında ol!
Yenilenebilir enerjiye yapılan her yatırımın daha düşük maliyet, daha temiz bir çevre ve daha güçlü bir gelecek olduğunu söyleyen Aras, şu ifadelere yer verdi:
“Güneşten elde ettiğimiz enerjiyle hem kamu kaynaklarını koruyor hem de iklim kriziyle mücadeleye somut katkı sunuyoruz. Bu çevresel kazanım, 10 binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna eşdeğer bir etki yaratıyor.
Geleceğin Muğla’sını; yeşil dönüşümü benimseyen, kaynaklarını verimli kullanan, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir yatırımlarla güçlenen bir kent olarak inşa etmeyi sürdürüyoruz.”
